Strona główna » Zamknięcie sezonu 2018 Centrum Żeglarskiego. Udany 10. sezon za nami!

Zamknięcie sezonu 2018 Centrum Żeglarskiego. Udany 10. sezon za nami!

by ZOZŻ

3Tradycyjnie przy dźwiękach hymnu państwowego, w ostatnich promieniach słońca, zawsze w przyjaznej atmosferze, zakończyli sezon żeglarski 2018. Był jak zwykle „Żagielek”, bandera na maszcie została ceremonialnie opuszczona, były odznaczenia i wyróżnienia, było ognisko. Młodzi żeglarze pozostali jednak na wodzie, były więc także regaty, a tak naprawdę sezon żeglarski w Centrum Żeglarskim twa cały rok… (WS)

Jak co roku, w przedostatni weekend października przedstawiciele i wychowankowie Centrum Żeglarskiego oraz miłośnicy sportów żeglarskich spotkali się, by podsumować miniony sezon 2018 roku i po raz ostatni wypłynąć na wody Jeziora Dąbie. W sobotnie południe 20 bm. oficjalnie zakończyliśmy tegoroczny sezon żeglarski. Uroczystości rozpoczęły się od występów przygotowanych przez dzieci z przedszkola „Żagielek”. Później przy dźwiękach hymnu państwowego bandera powiewająca na maszcie przy placu apelowym Centrum została opuszczona, i nadszedł czas podsumowań…

– Zakończenie sezonu jest najlepszą okazją do tego, aby podziękować wszystkim, którzy przez ten rok byli z nami. Mam nadzieję, że w przyszłym roku spotkamy się w takim samym gronie, a może i nawet większym – mówił Łukasz Pundyk, dyrektor Centrum Żeglarskiego. – Z myślą o naszych wychowankach cały czas się rozwijamy. W tym roku na terenie naszego obiektu pojawił się nowy plac zabaw, który powiększył naszą strefę rekreacyjną.
Sobotnie zakończenie jubileuszowego dla Centrum już dziesiątego sezonu żeglarskiego (wcześniej był to Ośrodek Morski Pałacu Młodzieży, było doskonałą okazją do wręczenia odznaczeń i wyróżnień dla podopiecznych. Na szczególne wyróżnienie zasłużył Jakub Guźlecki, który w tym sezonie zdobył srebrny medal i tytuł wicemistrza Polski w Mistrzostwach Polski Młodzików w windsurfingu.

Miniony sezon owocował też w wiele ciekawych projektów i wydarzeń. Tak w regularnych całorocznych zajęciach sekcji żeglarskich uczestniczyło blisko 230 dzieci i młodzieży, a kolejnych 200 dzieci spędziło razem z nami wakacje, podczas sześciu letnich turnusów. Ponadto 30 dzieci brało udział w stacjonarnych obozach i kursach żeglarskich. Na naszej przystani organizowaliśmy także wymiany polsko – niemieckie. Od kwietnia do października organizowaliśmy kilkudniowe rejsy i wyprawy, na naszych jednostkach, z udziałem ponad 200 chętnych – był to m.in. rocznicowy Rejs Odkrywców „Szlakiem Miast Partnerskich”, z okazji 100-lecia niepodległości Polski, oraz spływ kajakowy wokół Bornholmu. Tylko w krótkich promocyjnych rejsach w czasie tegorocznych Dni Morza uczestniczyło aż 1.480 osób (!).
Teraz przy podsumowaniu sezonu nie możemy zapomnieć o naszej licznej młodzieżowej reprezentacji Szczecina w międzynarodowych regatach TTSR 2018 – tym razem 106 osób, która znowu pokazała się z najlepszej strony, po raz kolejny zdobywając zaszczytny tytuł „The best crew in the parade”. To z naszą reprezentacją na pokładzie „Fryderyk Chopin” zakończył regaty na miejscu 2. w klasie A, a „Dar Szczecina” zajął 3. miejsce w klasie C. Ponadto Centrum było organizatorem aż 14 młodzieżowych regat, m.in. w klasach: Micro, FINN, Laser, Optimist, oraz 505. Rozegraliśmy także dwie edycje Meczów na Odrze, oraz świętowaliśmy 40-lecie jachtu „Zryw”, i 100-lecie żaglowca „Kapitan Borchardt”. Uczestniczyliśmy także w organizacji miejskich imprez – w tym w Dniach Morza, Dniach Skandynawskich, w odsłonięciu pomnika Kota Umbriagi w Alei Żeglarzy na Bulwarze Piastowski, i w Dniach Odry. Na naszej pływającej scenie wystąpiło około 30 zespołów, z szantą i piosenką żeglarską. Witaliśmy też wszystkie żaglowce i okręty marynarki wojennej, wpływające do Szczecina.

Dziękujemy za wspólnie spędzony sezon żeglarski 2018 roku! Pozostajemy nadal na wodzie. Zapraszamy do bieżącej i dalszej współpracy…